Alimente la care sa fii atent daca ai dureri de cap

Nu numai orele putine de somn sau zgomotul prea puternic ne provoaca dureri de cap, ci si alimentatia zilnica. Mai mult decat stresul zilnic, presiunea de la locul de munca sau orice altceva, aceste alimente si bauturi comune iti pot da dureri de cap:
 
Inghetata. Un aliment pe care, probabil, il consideri preferatul tau, inghetata este o cauza potentiala a migrenelor, nu doar din cauza compozitiei sale, ci si datorita calitatii ei de aliment inghetat. Inghetata rece poate fi un factor declansator al migrenei, in special daca o mananci repede. 

Branza. Iata ca alimentul preferat al tuturor poate cauza o durere de cap, in special daca este o branza foarte veche, in curs de imbatranire. Branzeturile precum branza cu mucegai albastru, branza cheddar, gouda si parmezanul pot cauza dureri de cap severe, din cauza absorbtiei lente de proteine si cresterea nivelului de tiramina in sistemul tau. 

Indulcitorii artificiali. Poate ca stii deja ca indulcitorii artificiali sunt folositi pentru a inlocui zaharul si stii cat sunt de gustosi. Insa, cu toate acestea, indulcitorii care contin aspartam induc migrenele, mai ales daca e vorba de un consum regulat. Daca vrei sa tii la distanta durerile de cap, foloseste indulcitori naturali. 

Cafeaua. Aceasta bautura, in sine, nu cauzeaza dureri de cap, dar calitatea ei care iti da dependenta poate provoca migrenele daca ai incetat sa mai bei cafea. De fapt, pe langa durerile de cap, daca intrerupi consumul de cafea poti sa observi anumite schimbari in comportamentul tau – esti mai iritabila, mai irascibila. 

Ciocolata. Acest aliment iti creste nivelul de serotonina, dar prezenta tiraminei poate inversa acest efect. Daca mananci ciocolata pentru a indeparta stresul, tiramina va bloca absorbtia serotoninei si, prin urmare, va cauza durerea de cap. De fapt, pacientii cu migrene ar trebui sa se abtina de la consumul de ciocolata in special in timpul unei migrene puternice.
Sursa: Stiri de sanatate

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>