Despre insomnie și probleme cauzate de lipsa somnului odihnitor +TRATAMENT anti-insomnie

Tratament anti-insomnie recomandat de Tratamente Naturiste

Tratament: vezi terapia anti-insomnie. Click aici!  insomnia

Lipsa de somn frecventă este clasificată ca insomnie. Imposibilitatea de a avea o noapte întreagă de somn în cea mai mare parte a nopților dintr-o lună poate fi considerată insomnie cronică.

Probleme cauzate de insomnie

insomnie probleme

Despre insomnie

Lipsa de somn frecventă este clasificată ca insomnie. Imposibilitatea de a avea o noapte întreagă de somn în cea mai mare parte a nopților dintr-o lună poate fi considerată insomnie cronică. Într-un studiu făcut de Institutul Național pentru Bătrânețe din SUA pe mai mult de 9 000 de persoane în vârstă de 65 de ani și peste, mai mult de jumătate dintre bărbați și femei se plâng frecvent de tulburări de somn. Insomnia poate însemna că ești incapabil să adormi după ce te urci în pat sau că te plimbi toată noaptea și ești incapabil să adormi la loc.
Cu toate că insomnia este foarte frustrantă, este, de obicei, o neplăcere temporară. În unele cazuri, problemele legate de somn pot dura câteva luni sau ani întregi.                                                                                                                                                                                                                 Insomnia cronică este, adesea, simptomul unei probleme de fond serioase. 50% dintre cazurile de insomnie pot fi atribuite depresiei și tulburărilor psihice cum sunt anxietatea, stresul sau mâhnirea. Insomnia poate fi și urmarea unui mare număr de cauze fizice, inclusiv artrita, astmul, problemele de respirație, hipoglicemia, hipertiroidismul, indigestia, bolile de inimă și de rinichi, durerile musculare, boala Parkinson sau durerile fizice. Consumul de cafeină, dereglări ale ritmului circadian și folosirea unor medicamente cum sunt multe antidepresive și medicamentul anticonvulsiv fenitoină (Dilantin), majoritatea medicamentelor care taie apetitul, beta-blocantele (medicamente folosite pentru hipertensiune și alte afecțiuni), pseudoefedrina decongestivă (care se găsește în multe remedii pentru răceală și alergie) și medicamentele de înlocuire a hormonilor pot conduce la insomnie.                                                                                                 insomnie

Lipsa nutrienților calciu și magneziu poate determina trezirea după câteva ore de somn și incapacitatea de a adormi la loc. Bolile sistemice care implică creierul, sistemul digestiv, sistemul endocrin, inima, rinichii, ficatul, plămânii și pancreasul pot afecta somnul la fel ca obiceiurile alimentare proaste și mâncatul înainte de culcare. Un stil de viață sedentar poate avea o contribuție majoră pentru tulburările de somn.  O noapte sau două de nesomn pot crea iritabilitate și somnolență în timpul zilei, cu descreșterea capacității de activitate creativă sau chiar repetitivă.Majoritatea persoanelor se pot adapta perioadelor scurte de privare de somn. După mai mult de trei zile, oricum, lipsa de somn începe să provoace o deteriorare mult mai serioasă a capacității de muncă în general și chiar poate duce la schimbări ușoare de personalitate. Dacă devine cronic, somnul insuficient compromite productivitatea, creează probleme interrelationale și poate contribui la alte probleme de sănătate.
Somnul normal constă în două stadii principale, numite mișcarea rapidă
a ochilor (REM) și mișcarea lentă a ochilor (non-REM). Somnul REM este asociat cu visele. Stadiile de somn sunt detaliate după cum urmează:
• Stadiul 1: somn ușor. Ne mișcăm și ne putem trezi ușor. Ochii se mișcă
încet și activitatea musculară scade.
• Stadiul 2: somn ușor. Mișcările ochilor încetează și undele creierului încep să încetinească, având tresăriri întâmplătoare de unde rapide numite fusuri de somn.
• Stadiul 3: somn adânc. Apar unde foarte lente ale creierului numite unde delta, intersectate de unde scurte, mai repezi.
• Stadiul 4: somn adânc. Creierul produce mai multe unde delta. Nu mai
există mișcare a ochilor și activitate musculară.
• Stadiul 5: somn REM. Respirația devine mai rapidă, neregulată și superficială. Ochii se mișcă brusc în timp ce mușchii sunt temporar imobilizati. Aproape întotdeauna visele apar în acet stadiu, dar există și în alte stadii ale somnului.
Este nevoie de circa două ore ca să se treacă prin toate stadiile somnului, după care se repetă în mod normal. Somnul REM apare, de obicei, după 90 de minute după ce am adormit. Adulții își petrec jumătate din timpul de dormit în stadiul 2 de somn, 20% în somnul REM și 30% în celelalte stadii. Copiii își petrec trei sferturi din timpul de somn în stadiul REM.
Există patru stadii de somn non-REM și două dintre ele, cele mai profunde (stadiile trei și patru), se numesc somn delta. Persoanele în vârstă își petrec mai puțin timp în somnul delta și unele nu-l au deloc.

Tratament: vezi terapia anti-insomnie. Click aici! insomnia

Nu există reguli stricte legate de timpul necesar pentru somn, pentru că nevoile sunt diferite în funcție de individ. Unele persoane pot funcționa cu cinci ore de somn pe noapte, în timp ce altele par să dea randamant
mai mare după nouă, zece și chiar mai multe ore de somn. Majoritatea adulților au nevoie de opt ore de somn pe noapte ca să se simtă odihniți și să funcționeze cu maximum de eficiență în timpul zilei. Copiii, în special cei foarte mici și adolescenții, au în general mai multă nevoie de somn decât adulții ca să se simtă cel mai bine. Nu e ceva neobișnuit ca persoanele să doarmă mai purin pe măsură ce înaintează în vârstă, în special după 60 de ani. Semnele principale ale problemelor de somn care cer atenție medicală sunt somnolența inadecvată, cum ar fi moțăitul Ia masă, în timpul unei conversații sau la volan. Chiar și moțăitul în fața televizorului poate fi un semn îngrijorător că s-a întâmplat ceva cu ceasul interior.
Milioane de persoane au tulburări de somn din cauza stării cunoscute,  de obicei, ca sindromul picioarelor neliniștite (RSL). Din motive necunoscute, când aceste persoane se urcă în pat, picioarele se mișcă brusc, au spasme și zvâcnesc involuntar. Sindromul picioarelor neliniștite este asociat și cu crampele musculare dureroase nocturne care afectează atât de multe persoane. RIS ar putea fi produs de o carență de magneziu și cercetări aprofundate au arătat că anemia poate juca un rol important în această tulburare neplăcută. Apneea în somn este o boală de somn potențial gravă. Problema este asociată, în mod obișnuit, cu sforăitul și respirația foarte neregulată în timpul nopții. În apneea din timpul somnului, respirația se poate opri, de fapt, pentru o perioadă de până la două minute. Când respirația se oprește, nivelul oxigenului în sânge scade, rezultând lipsa de oxigen. Individul se
trezește speriat și gâfâind. O persoană cu apnee în somn se poate trezi și de două sute de ori pe noapte. Persoana afectată nu-și amintește de aceste treziri, dar persoanele care sunt treze în același timp se pot alarma când unei persoane cu apnee i se oprește respirația. În forma mai puțin obișnuită, apneea centrală de somn, respirația se oprește nu pentru că lipsește aerul, ci pentru că diafragma și mușchii pieptului încetează să lucreze.
În afară de faptul că tulbură somnul normal și cauzează somnolență în timpul zilei, apneea din timpul somnului este asociată cu alte probleme de sănătate mai serioase. Persoanele care au apnee în somn sunt mai predispuse la infarct decât ceilalți oameni și sunt expuse la risc crescut de boli de inimă, deși motivele acestei corelări sunt necunoscute. Persoanele cu apnee în somn par să fie incluse într-o categorie de oameni cu o incidenț mai mare decât normal de boli psihice. Specialiștii atribuie starea situație numite „deficit de vis” — lipsa unui somn REM adecvat, stadiu al somnulu în care apar visele. O persoană cu apnee în somn adesea nu poate intra în somnul REM 8 până la 12 secunde cât este necesar, în mod firesc, ca să ai un vis normal. Deși nu se cunosc multe despre fenomenul de a visa, se știe că o perioadă prelungită de privare de somn REM poate induce diferit psihoze și alte tulburări emoționale grave.

Produse anti-insomnie recomandate. Click aici!

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>