Echilibrarea sistemului imunitar prin alimentație

ECHILIBRAREA SISTEMULUI IMUNITAR

  1. Echilibrarea sistemului imunitar prin alimentație

 

             La baza unui sistem imunitar echilibrat stă în primul rând alimentația, care trebuie orientată încă din copilărie și urmărită de-a lungul întregii vieți ca să fie cât mai sănătoasă.

Un copil care este învățat să mănâce multe dulciuri, lapte de vacă pasteurizat, margarină și mulți cartofi prăjiți, nu poate avea un sistem imunitar sănătos.

Pentru ca organismul să aibă o bună imunitate, alimentația trebuie să fie cât mai echilibrată, bazată pe multe fructe și legume proaspete, brânză de vaci, produse lactate fermentate(iaurt, lapte bătut) și cereale integrale.

Este recomandată reducerea cantității de sare din alimentație și evitarea prăjelilor în grăsime încinsă.

Dacă totuși aceste prăjeli se fac, sunt recomandate grăsimile cu grad redus de nesaturare.

De asemenea, vor fi evitate prăjelile pe cărbuni încinși și afumăturile, ele creând grave dezordini imunitare.

Întrucât zahărul este un inhibitor al imunității, este recomandată evitarea sau excluderea lui din alimentație(eventual înlocuirea lui cu miere).

Se mai recomandă eliminarea din alimentație a grăsimilor animale de tip slănină, untură, osânză, a margarinelor și a conservelor.

Sunt contraindicate băuturile alcoolice și băuturile carbogazoase.

Pentru cei care nu sunt vegetarieni, este recomandată carnea de pui, pește și eventual vițel sau vacă, dar în cantități mici și fără excese.

Pentru întărirea imunității celulare sunt recomandate legumele și fructele de culoare verde, cum ar fi: varza, broccoli, ardei grași, gulii, fasole verde, pătrunjel, kiwi, struguri, pere verzi, etc.

Pentru întărirea imunității umorale și, implicit, creșterea numărului de anticorpi, sunt preferate legumele și fructele portocalii, cum ar fi: morcovii, bostanul portocaliu, portocalele, mandarinele, caisele etc.

Pentru echilibrarea sistemului limfatic sunt preferate legumele și fructele de culoare galbenâ, cum ar fi: roșii galbene, banane, mere galbene, lămâi etc.

Salatele de legume pot conține în plus ceapă sau usturoi(stimulatoare ale suprarenalelor și cu efect antibiotic), nuci, semințe de dovleac, semințe de floarea-soarelui sau susan. La salate se adaugă ulei de măsline presat la rece.

Referitor la iaurt, trbuie remarcat că el reprezintă un antibiotic natural care, prin faptul că determină creșterea de limfocite Tși B în organism, este un bun stimulator imunitar. El reglează flora microbiană din intestin, având și proprietăți antitumorale.

Iaurtul poate fi înbogățit cu fulgi de ovăz sau de secară și servit la micul dejun.

În ceea ce privește pâinea, este recomandată cea de sacară, graham sau pâinea neagră.

 

Sursa: ECHILIBRARE NATURALĂ OPTIMALĂ de Angela Elena Beju

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>