Importanta somnului asupra sanatatii noastre

Importanta somnului asupra sanatatii noastre

somn
Somnul are nu numai rolul de a inlatura obo­seala si de a da intregului organism sansa sa se regenereze. El este important si pentru desfasurarea normala a metabolismului si reglarea greutatii corporale. Totodata, exercita o influenta de­cisiva chiar si asupra functionarii siste­mului imunitar, fapt dovedit de studiile stiintifice.
 
Sintagma „un somn sanatos” reflecta tocmai constatarea, facuta de-a lungul a nenumarate generatii succesive, ca in multe boli o buna odihna nocturna poate ajuta la insanatosire. Specialistii au explicat mecanismele acestui fenomen: activitatea sistemului imunitar este favorizata de pauzele de relaxare, care vin sa intrerupa rutina stresanta a zilei, si mai ales de calitatea si durata satisfacatoare a somnului – corespunzatoare varstei, desigur. In conditiile in care organismul este su­prasolicitat (ex. de pe­ricolul unei conta­mi­nari sau de o raceala), odihna ii permite sis­temului imunitar sa-si adune fortele, respec­tiv sa formeze anticor­pii necesari pentru dis­trugerea agresori­lor.
 
Cu alte cuvinte, somnul constituie pre­misa unei aparari naturale mai eficiente (profilaxie), dar si un element de baza in tratarea oricarei infectii (tera­pie). Daca doriti sa nu contractati o viroza, este necesar sa va asigurati 6 pana la 8 ore de somn pe noapte. Iar daca v-ati imbolnavit, aveti nevoie de mai mult repaos la pat. Dormind suficient in fiecare zi, veti fi mai sanatosi si veti avea o conditie fizica mai buna. Stiati ca, printre altele, somnul va ajuta sa nu deveniti supraponderali?
 
Practicate regulat, sportul si, in general, mis­carea aduc o contributie importanta la sanatatea sis­temului cardiovascular, la desfasurarea proceselor metabolice si dezvoltarea musculaturii, insa sustin de asemenea si capacitatea de autoaparare a orga­nismului. Asadar, ele reprezinta un antidot contra racelii, demn de toata atentia. Cine vrea sa aiba un sistem imunitar activ, ar trebui sa faca destula miscare, zi de zi. Iesiti la plimbare, folositi bicicleta in locul masinii, pentru drumurile prin oras, si nu mai apelati la lift, ci obisnuiti-va sa ajungeti la etajul dvs. urcand voiniceste pe scari. Antrena­mentul con­sec­vent si totodata moderat determina sistemul imunitar sa se adapteze perfect nevoilor organis­mului. Celulele macrofage vor reac­tiona mai prompt impotriva inamicilor, iar numarul, ca si forta limfocitelor ucigase vor creste.
Sursa: Stiri din Sanatate 

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>