Moringa – Antioxidant & Nutritional

CE ESTE MORINGA?

moringa-leaf-powder_1024x1024

Un arbore ce se dezvolta rapid si este rezistent la seceta, originar in nord-vestul Indiei si la poalele muntilor Himalaya. Arborele de Moringa Oleifera este o planta greu de egalat ca valoare nutritionala, frunzele sale continand toti aminoacizii esentiali, grasimile esentiale si uleiurile omega, dar si cantitati bogate de calciu, fier si alte minerale vitale.

Renumitul psiholog Carl Gustav Jung a prevazut inca de acum cateva decenii ca majoritatea dintre noi ne vom imbogatii material dar vom saracii spiritual. A prevazut de asemenea ca drogurile vor reprezenta o mare problema, ca se va abuza de substante psihotrope si ca psihiatriile vor fi pline. Din pacate a avut dreptate. O cincime din copiii de varsta scoalara au probleme de comportament, iar tendinta este in crestere.

Nu doar problemele psihice se transfoma mai devreme sau mai tarziu in boli la nivel organic, ci si nutritia deficitara afecteaza psihicul, prin crearea unui dezechilibru. Psihicul influenteaza corpul dar si invers. Influenta corpului asupra psihicului este mult mai putin luat in considerare. De multe ori cauza unei probleme psihice o reprezinta lipsa unui nutrient. Moringa ne regleaza nu doar starea psihica, rationamentul si viata sentimentala, ci ne creaza o stare psihica buna, entuziasm si forta de a iubi , cum nu le-am mai perceput inainte.
Nutrienti pentru psihic si nervi . Avem nevoie de o hrana optima pentru creier si nervi, care sa ne protejeze celulele nervoase din creier, sa favorizeze regenerarea lor intr-un mod sanatos, sa le alimenteze cu nutrienti si sa asigure buna circulatie a sangelul si detoxifierea.
Obiceiurile alimentare nesanatoase pot provoca depresi pentru ca organismul este privat de nutrienti necesari in productia substantelor-mesager, premiza unei functionari optime a creierului. Depresiile pot acutiza deficitele de alimentatie atunci cand sunt insotite de lipsa de apetit. La persoanele predispuse, zaharul si cofeina pot provoca senzatii de anxietate, chiar atacuri de panica. In cazul crizelor de anxietate se recomanda niacina pentru reducerea senzatiei de frica, Vitamina B6, pentru stimularea nivelului de serotonina din creier, tiamina pentru reglarea nivelului de acid lactic -acidul lactic poate sporii senzatia de anxietate la persoanele predispuse, calciul si magneziul pentru calmarea nervilor si triptofan, o substanta trasmitatoare care ridica nivelul de serotonina din creier si are efect calmant.
Boala si stresul sporesc necesarul de substante nutritive. Si pshihotropele si alcoolul extrag corpului nutrienti. Toti nutrienti necesari pentru o buna fuctionare a creierului se gasesc in Moringa. Astefel consumul de Moringa ne intareste in perioadele stresante.
Aminoacizii precum tioroxina si fenilalanina sunt esentiali pentru sinteza subsatntelor-mesager precum dopamina, adrenalina si noradrenalina. Triptofanul este treapta preliminara a n eurotransmitatorului serotonina si a hormonului melatonina si permite relaxarea si somnul sanatos. Lisina protejeaza de stres si anxietate. Metionina poate fi  transformata in colina, care in functia sa de acetilcolina, permite transmiterea impulsurilor nervoase si protejeaza creierul. Si mineralele sunt necesare unei fuctionari optime.

Calciul calmeaza neuronii si parcticipa la transferul de infoematie. Magneziul si potasiul calmeaza muschii. Manganul este baza in productia de dopamina, responsabila pentru viata sentimentala si a senzatiei de buna stare. Lipsa acestuia poate duce la depresi, anxietate si chiar schizofrenie.

Magneziul reprezinta principalul element mineral anti-stres pentru creiarul nostru. Asigura energia din celule crescand astfel rezistenta neuronilor. In plus, magneziul impiedica productia in exces a glutamatului, o substanta-mesager excitanta. Lipsa de magneziu poate provoca nervozitate, agresivitate, tulburari ale somnului.

Atentie: Efectele din bauturile racoritoare extrag magneziul din organism.
Cosumul excesiv poate duce la dezechilibre ale starii psihice si stari de nervozitate. Cuprul protejeaza membrana izolanta a nervilor. Zincul are o functie cheie in productia de serotonina si ale substante –mesager.

Borul stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. O nutritie bogata in minerale – fier si zinc este foarte importanta pentru stimularea memoriei si capacitatii de concentrare.
O serie de vitamine sunt importante pentru buna functionare a creierului. Tiamina sau vitamina B1 protejeaza impotriva tulburarilor de comportament. Niacina sau vitamina B3 protejeaza stratul izolator al nervilor. Vitaminele B6, B9 si B12, sunt necesare in productia subsatantelor-mesajer, serotonina, dopamina, norepinefrina, taurina, noradrelanina si histamina. Vitamina B12 continuta in planta Moringa reduce stresul nitrozativ prin radicalu azotici pentru celulele nervoase. Chiar si deficitele minore de vitamine B – in special tiamina, niacina, acid folic si vitamin B12 – pot impridica derularea normala a proceselor psihice. Vitamina E protejeaza de asemenea stratul de mielina impotriva atacului radicalilor liberi.
Creierul nostru este compus din 60% grasime, stratul de mielina chiar in proportie de 75 % . Din acest motiv acizii grasi esentiali joaca un rol important pentru performanta memoriei. Atunci cand alimentatia contine prea putin acizi grasi – omega 3 consecintele sunt depresii, hiperactivitate, tulburari de concentrare, letargie, tristete, anxietate.

see-how-moringa-seeds-can-filter-800x450
Studiile asupra platei Moringa arata ca frunzele acesteia au un rol profilactic in cazul imbolnavirii de alzheimer. Cercetatorii considera ca antioxidantii din Moringa precum Vitamina E si C, flavonoidele si alti nutrienti duc la o imbunatatire a memoriei. Alte studii demonstreaza faptul ca Moringa duce la imbunatatierea a intregului sistem nervos. Moringa este un izvor exceptional de triptofan, preliminara a hormonului fericirii, serotonina si a hormonului somnului melatonina. Nu e de mirare ca Moringa ajuta in cazul tulburarilor de somn, de concentrare si a hiperactivitatii, a depresiilor si a fluctuatiei starii de spirit. Felilalanina si tirosina din Moringa intaresc sistemul nervos central intrucat acestea produc doua substante mesager de baza, dopamina si norefrina. Acesti neurotransmitatori sunt importanti si pentru memorie si au un efect positiv asupra starii de spirit.

Sursa: Moringa – Arborele miraculor comestibil de Barbara Simonsohn

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>