Obiceiuri simple care pot intari sistemul imunitar

 Recomandari……

descărcareCeea ce mancati, atitudinea si obiceiurile pe care le adoptati joaca un rol important in procesul de prevenire a bolilor. Daca incercati sa evitati racelile in acest sezon, luati in calcul cateva din obiceiurile de intarire a sistemului imunitar.

 
Sistemul imunitar reprezinta mecanismelor de aparare ale organismelor vii fata de agentii patogeni. Acesta lupta impotriva microorganismelor care produc boli, functiile sale dezvoltandu-se  odata cu maturizarea organismului, scrie rd.com. Pentru intarirea sistemului imunitar, specialistii recomanda cateva obiceiuri simple ce pot tine racelile de sezon la distanta:
 
Rasul 
Rasul si starea de spirit iti pot intari imunitatea. Aceste obiceiuri cresc nivelul de anticorpi si celulele albe din sangele care ataca si ucid bacteriile si virusii.
 
Cantatul 
Un studiu german a aratat ca splina poate fi activata prin cantat, contribuind la cresterea concentratiilor de anticorpi din sange. Daca nu va place sa cantati in public, luati in calcul cantatul sub dus.
 
Consumul de grasimi benefice sanatatii 
Unele grasimi sunt esentiale pentru construirea celulelor si pentru producerea de prostaglandine, compusi hormonali care ajuta la reglarea raspunsului sistemului imunitar la infectie. Optati pentru grasimi vegetale nesaturate si evitati grasimile de origine animala.
 
Evitati consumul de zahar 
10 lingurite de zahar afecteaza capacitatea celulelor albe din sange de a dezactiva sau a ucide bacteriile. Optati pentru un indulcitor natural si incercati sa evitati consumul de dulciuri atunci cand este posibil.
 
Profitati de beneficiile uleiului de peste 
Acizii grasi omega-3 regleaza functia sistemului imunitar. Cand corpul este atacat, inflamatia acuta este primul raspuns al organismului. Omega-3 scade productia de compusi inflamatori, ajutand astfel la recuperare.
 
Consumati citrice 
Vitamina C, gasita in concentratii mari in portocale, lamai, lime si grapefruit, mareste activitatea fagocitelor (celule care digera bacteriile) in sange. Organismul nu poate stoca vitamina C, asa ca trebuie sa consumati in fiecare zi.
 
Faceti miscare 
Sistemul imunitar raspunde la exercitii prin producerea mai multor celule sanguine care ataca invadatorii bacterieni. Cu cat activitatea fizica este mai regulata, cu atat mai evidente vor fi schimbarile. Un studiu american a aratat ca persoanele care merg de 2-3 ori pe saptamana la sala, isi reduc la jumatate  sansele de a dezvolta raceli.
 
Consumati migdale 
Pentru a contribui la prevenirea infectiilor virale, includeti cateva migdale in dieta zilnica. Acestea imbunatatesc capacitatea celulelor albe din sange de a detecta virusii, prevenind propagarea acestora in corp.
 
Consumati usturoi si ceapa 
Usturoiul si ceapa contin substante antivirale puternice care pot spori rezistenta la infectii. Lor li se adauga morcovii si cartofii dulci care prin beta-caroten au actiune antiinflamatorie si ardeiul chili (subtiriaza mucus nazal), ciupercile shiitake (ajuta productia de celule albe in sange) sau ghimbirul (combate inflamatia).
Sursa: adevarul.ro

In : Stiri din Sanatate 

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>