Recomandari Depresie

Recomandari

  • Includeti in dieta multe fructe si vegetale proaspete, cu soia si produse din soia, cereale integrale ,seminte, alune, orez brun, mei si legume. O dieta prea saraca in carbohidrati poate duce la scaderea serotoninei si la depresia psihica.
  • Daca sunteti agitat si doriti sa fiti mai relaxat, consumati mai multi carbohidrati complecsi. Pentru cresterea vioiciunii, manacti alimente care contin acizi grasi. Acizii grasi in omega-3 sunt deosebit de necesari pentru sanatatea corpului si a mintii, iar studiile au aratat ca lipsa lor poate conduce la tulburari de dispozitie.Somonul si pestele alb sunt o buna alegere . Daca vreti sa va ridicati moralul, mancati curcan si somon, care sunt bogate in tripofan.
  • Scoateti produsele din grau din meniu. S-a constatat ca glutenul din grau este legat de bolile depresive.
  • Omega-3 DHA, acidul decosahexaenoic, din multi pesti de apa rece ca somnul, tonul si macroul, este cunoscut pentru efectul cardioprotector . S-a descoperit ca soarecii supusi experimentelor si hraniti cu o alimentatie bogata in DHA au mai putine celule ale creierului deteriorate decat cei hraniti cu ulei de floarea soarelui, sarac in acizi grasi omega-3. Recomandam cel putin dpua mese pe saptamana cu peste ( nu prajit) bogat in acizi grasi  omega-3. Fiind buna pentru sanatatea cardiovasculara, e posibil ca o asemenea dieta sa fie eficienta si pentru persoanele cu Alzhermer sau depresie psihica. Nivelul scazut de DHA a fost asociat si cu depresia post-partum.
  • Scoateti din dieta racoritoarele si alte produse care contin indulcitorul artificial aspartam. E posibil ca acest aditiv sa blocheze formarea de serotonina si sa dea dureri de cap, insomnie si depresie psihica la indivizii care deja au serotonina scazuta.
  • Limitati cantitatea de suplimente care contin aminoacidul fenilalanina. Contine substanta chimica fenol, care este foarte alergena. Persoanele cu depresie psihica grava sunt foarte sensibile la unele substante. Daca luati o combinatie de aminoacizi in forma libera, urmarti daca nu contine fenilalanina . Fenilalanina este unul din componentele principale ale aspartamului.
  • Evitati alimentele bogate in grasimi saturate ; consumul de carne sau de alimente prajite cum sunt hamburgarii si cartofi pai onduce la aparitie, incetinirea gandirii si oboseala. Intervin in sange si blocheaza arterele si vasele mici de sange, fac globulele de sange sa se lipeasca si sa se aglutineze, ducand la o circulatie deficitara, in special la creier.
  • Evitati toate formele de zahar , inclusiv dulciurile obisnuite, cum ar fi mierea, melasa si sucul de fructe. Corpul reactioneaza mai repede la prezenta zaharului decat o face in prezenta carbohidratilor complecsi . Energia care apare dupa asimilarea carbohidratilor simpli ( zaharuri) este repede urmata de oboseala si depresie psihica . Stevie, un indulcitor natural concentrat derivat dintr-un abrust din America de Sud , nu are acelasi efect asupra corpului ca zaharul si nu are efecte secundare ca substitutii artificiali de zahar.
  • Evitati aloolul, cafeina si alimentele procesate.
  • Faceti analize de laborator pentru a afla daca alergiile alimentare produc (sau contribuie la) depresie psihica ( Vezi Alergii partea a doua).
  • Faceti analiza parului ca sa vedeti daca puteti exclude intoxicatia cu metale grele drept cauza a depresiei. ( Vezi ANALIZA PARULUI, Partea a doua.)
  • Pastrati-va mintea activa, odihniti-va din plin si faceti miscare dupa Studiile au aratat ca miscarea  – mersul pe jos, inotul sau orice activitate care va face placere – este foarte importanta in toate tipurile de depresie psihica.Evitati situatiile de stres.
  • Invatati sa recunosteti gandurile negative si apoi sa le ‘’redirectionati’’. Este util sa lucrati cu un profesionist pentru a va schimba obiceiurile ( terapeuti in comportamentul cognitiv, specializati in astfel de activitati). Tineti un jurnal zilnic care sa va ajute sa recunoasteti gandurile deformate si sa dezvoltati un mod mai pozitiv in gandire.
  • Daca suferiti de depresie psihica situationala – depresie psihica raspuns la un eveniment cum ar fi moartea cuiva drag sau ruperea unei relatii – incercati sa folositi Ignatia Este un remediu homeopatic derivat dintr-o planta, fasolea lui Ignatiu, care ajuta la controlarea emotiilor in perioada de mare suparare si isterie.
  • Daca depresia este sezoniera ( SAD), poate fi de folos o terapie usoara.
  • Vezi HIPOTIROIDISM , partea a doua si faceti un test de temperatura luata sub brat, pentru depistarea activitatii insuficiente a tiroidei. Daca temperatura este scazuta, consulati medicul. Disfunctia tiroidei se afla labaza multor tuburari depresive.
  • Folositi culorile sa va calmati depresia (Vezi terapia prin culori partea a treia).

Sursa: Phyllis A.Balch  – Nutritie si Biotratamente

 

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>