Insomnie – Cauzele, simptomele si tipurile de insomnie + recomăndări

 insomnieInsomnia este o tulburare a orarului de somn. Persoanelor cu insomnie le este dificil să adoarmă, să doarmă, sau ambele. Persoanele care suferă de insomnie adesea nu se simt odihnite atunci când se trezesc din somn, lucru care poate duce la oboseală cronică și alte simptome. 

Insomnia este cea mai frecventă dintre toate tulburările de somn, potrivit Asociației Americane de Psihiatrie (APA). De fapt, APA afirmă că aproximativ o treime din totalul adulților prezintă simptome de insomnie. Dar intre 6 si 10% dintre adulti au simptome atât de severe, încât pot fi diagnosticate cu insomnie clinică. 

Continuați să citiți pentru a vedea care sunt cauzele, simptomele și tipurile de insomnie. 

Cauzele insomniei 

Cauzele insomniei depind de tipul de insomnie pe care o persoană o experimentează. 

Insomnia pe termen scurt poate fi cauzată de stres, un eveniment tulburător sau traumatic sau de modificări ale obiceiurilor de somn. 

Insomnia cronică durează cel puțin trei luni și este, de obicei, secundară unei alte probleme sau unei combinații de probleme, printre care: 

  • afecțiuni medicale, precum artrita sau durerile de spate
  • probleme psihologice, cum ar fi anxietatea sau depresia
  • consumul de substanțe

Insomnia poate apărea la orice vârstă și este mult mai probabil să afecteze femeile decât bărbații.  

Persoanele expuse anumitori factori de risc sunt mai susceptibile de a avea insomnie. Acești factori de risc includ: 

  • Nivel ridicat de stres
  • Tulburări emoționale, cum ar fi depresia sau stresul legat de un eveniment din viață
  • Venit lunar mic
  • Călătoria în diferite fusuri orare
  • Stilul de viață sedentar
  • Schimbări în programul de lucru sau ture la muncă în timpul nopții
  • Anumite afecțiuni medicale, cum ar fi obezitatea, bolile cardiovasculare, menopauza.

Persoanele care suferă de insomnie, de obicei, raportează cel puțin unul dintre aceste simptome: 

  • Se trezesc prea devreme dimineața
  • Au un somn neodihnitor
  • Au dificultăți de a adormi sau de a păstra un somn neîntrerupt pe parcursul nopții.

Aceste simptome de insomnie pot duce la alte simptome, inclusiv: oboseală, schimbări de dispoziție, iritabilitate. De asemenea, este posibil să genereze dificultăți de concentra în timpul zilei. 

Tipuri de insomnie 

Insomnia poate fi categorizată în funcție de cauze sau durată. 

După cauze insomnia poate fi primară sau secundară. Insomnia primară nu este cauzată de altă condiție medicală, ci declanșată mai degrabă de schimbări de viață, cum ar fi un program de lucru diferit. Insomnia secundară este rezultatul unor boli, al unor tratamente sau al unui stil de viață nepotrivit pentru sănătate. 

După simptome insomnia poate fi situațională sau episodică. 

Insomnia situațională este, de asemenea, cunoscută sub numele de insomnie acută și durează zile sau chiar săptămâni. Insomnia episodică se poate întinde pe o durată de o lună până la trei luni. 

Formele cronice includ insomnie persistentă și insomnie recurentă. Insomnia persistenta durează cel puțin trei luni, iar cea recurentă se caracterizează prin cel puțin două episoade de insomnie pe parcursul unui an. Aceste episoade pot dura de la una până la trei luni la un moment dat. 

Insomnie și anxietate 

Anxietatea poate provoca insomnie, iar insomnia poate provoca anxietate. Acest lucru poate duce la un ciclu de auto-perpetuare care este calea sigură către insomnie cronică. 

Potrivit Australian Sleep Health Foundation, anxietatea și îngrijorarea sunt principalele cauze ale insomniei. Anxietatea pe termen scurt se dezvoltă atunci când există griji frecvente despre aceeași problemă, iar de obicei dispare, odată ce aceasta din urmă este rezolvată. Somnul ar trebui să reintre pe făgaș normal, de asemenea. 

Oamenii pot fi, de asemenea, diagnosticați cu o formă de anxietate mult mai gravă, cum ar fi tulburarea de anxietate generalizată (GAD) sau atacuri de panică. Aceste tulburări pot avea ca rezultat diferite grade de insomnie. 

Cauzele tulburărilor de anxietate nu sunt complet înțelese. Tratamentul este de obicei pe termen lung și include o combinație de terapie și medicamente. 

Același stil de viață și practici comportamentale recomandate pentru alte forme de insomnie ajută la diminuarea insomniei legate de anxietate, cum ar fi limitarea subiectelor stresante în timpul zilei sau restricționarea utilizării „tehnologiei” chiar înainte de ora de culcare. 

Nu uitați! 

Insomnia nu este doar o bătaie de cap sau un mic inconvenient. Este o tulburare reală și poate fi tratată. 

Nu subestimati efectele negative ale lipsei de somn sau insomnie deoarece insomnia poate cauza:

insomnie probleme

Tratarea insomniei: 

În tratarea insomniei situaționale se poate sugera să se facă niște schimbări în ceea ce privește activitățile de pe parcursul zilei sau înainte de somn. Acestea pot include evitarea băuturilor care conțin cofeină și a exercițiilor fizice cu câteva ore înainte de culcare, dar și minimizarea timpului petrecut în pat în fața televizorului sau a telefonului. 

Însă pentru formele mai grave și acute ale insomniei, terapeutul Nicu Ghergu vă propune următorul tratament: 

Terapia anti-insomnie cu o durata de 120 min pe sedinta in Bucuresti (click aici pentru detalii)

Produsul de oxigenare celulara SynergyO2 (click aici pentru detalii)

Dacă şi tu ai o întrebare, ne-o poţi adresa la: 

Pagina noastra de Facebook

Adresa de mail tratamente.naturiste.office@gmail.com

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *