Intermittent fasting sau postul intermitent – Ghid in aceasta metoda de slabit populara

 

Postul intermitent este în prezent una dintre cele mai populare tendințe în sănătate și fitness din lume.  Oamenii îl folosesc ca metoda de slabit pentru a pierde în greutate, pentru a-și  îmbunătăți  sănătatea și pentru a-și simplifica stilul de viață. Multe  studii arată că poate avea  efecte  puternice asupra corpului și creierului.  

 Acesta este ghidul pentru începători pentru persoanele interesate de postul intermitent.

Ce este postul intermitent? 

În acest articol, pentru a descrie postul intermitent, vom folosi acronimul PI

Aşadar, PI este un model alimentar care alternează între perioadele de post şi cele de mâncare.  Nu specifică ce alimente ar trebui  consumate, ci mai degrabă când ar trebui consumate. În acest sens, nu este vorba despre o dietă în sensul convențional, ci mai degrabă  descrisă ca un stil alimentar.  

Metodele frecvente de PI pentru slabit implică repetări zilnice de 16 ore sau repaus timp de 24 de ore, de două ori pe săptămână.  

Postul a fost o practică întâlnită pe tot parcursul evoluției umane.  Vânătorii din timpurile antice nu aveau supermarketuri,  frigidere sau alimente disponibile pe tot parcursul anului. Uneori nu găseau nimic de mâncare. Ca urmare, oamenii s-au adaptat pentru a putea funcționa fără hrană pentru perioade lungi de timp, postul căpătând chiar şi dimensiuni religioase. 

Metode de post intermitent: 

Există diferite metode de a posti intermitent – însă toate includ a împărţi ziua sau săptămâna în perioade de mancare şi post. În perioadele de post se mănâncă foarte puţin sau chiar deloc.  

Acestea sunt cele mai populare metode: 

  • Metoda 16/8: Numită de asemenea protocolul Leangains,  implică a sări peste micul dejun și restricționarea perioadei de masă la 8 ore, cum ar fi între 13-21, fiind urată apoi de o perioadă de post de 16 ore între ele.
  • Mănâncă-Stop-Mănâncă: Aceasta implică postul de 24 de ore, o dată sau de două ori pe săptămână.
  • Dieta 5-2: Cu aceste metodă, consumați doar 500-600 de calorii în două zile neconsecutive ale săptămânii, dar mâncați în mod normal celelalte 5 zile.

Prin reducerea aportului de calorii, toate aceste metode ar trebui să ducă la scăderea în greutate, atâta timp cât nu compensați consumând mult mai mult în timpul meselor. 

Cum afectează celulele și hormonii 

Când corpul posteşte, se întâmplă câteva lucruri la nivel celular și molecular. De exemplu, organismul ajustează nivelurile de hormoni pentru a face ca grăsimea corporală stocată să fie mai accesibilă. Celulele inițiază, de asemenea, procese importante de reparație și de întinerire.  

Câteva schimbări care apar în corp atunci când se aplică PI: 

  • Hormonul de creștere (HGH): Nivelurile hormonului de creștere cresc, acest lucru având beneficii asupra pierderii de grăsimi și câștigului de mușchi.
  • Insulina: Sensibilitatea la insulină se îmbunătățește și nivelul acesteia scade, ceea ce face ca grăsimea corporală să fie mai accesibilă.
  • Repararea celulară: Când se posteşte, celulele inițiază procese de reparare celulară. Acestea includ autofagia, în care celulele digeră și elimină proteine vechi și disfuncționale care se acumulează în interiorul celulelor.

Un instrument puternic în lupta cu greutatea 

Pierderea în greutate este cel mai frecvent motiv pentru care oamenii apelează la PI. Consumând mai puține mese, PI poate duce la o reducere automată a aportului de calorii. În plus, modificările la nivelul hormonilor facilitează scăderea în greutate, aşa cum am arătat anterior. 

De reținut este că principalul motiv al succesului său este că PI ajută la consumarea de mai puține calorii în ansamblu. Dacă mâncați cantități masive în timpul perioadelor de hrană, este posibil să nu pierdeți deloc greutatea. 

Alte beneficii ale PI: 

  • Rezistența la insulină: PI poate să reducă rezistența la insulină, scăderea zahărului din sânge cu 3-6% și nivelul de insulină în repaus cu 20-31%, aspecte care ar trebui să protejeze împotriva diabetului de tip 2.
  • Inflamația: unele studii au pus în legătură PI cu scăderea markerilorinflamației, un factor-cheie al multor boli cronice. 
  • Sănătatea inimii: PI poate reduce colesterolul “rău” (LDL), trigliceridele din sânge, markeriiinflamatorii, zahărul din sânge și rezistența la insulină – toți factorii de risc pentru bolile cardiace. 
  • Sănătatea creierului: PI crește nivelul hormonului cerebral BDNF și poate ajuta la creșterea celulelor nervoase noi. De asemenea, poate proteja împotriva bolii Alzheimer.

Psst! Salut! Dacă ai ajuns la acest punct al articolului, înseamnă că te interesează sau pasionează subiectul. Atunci, nu uita sa ne urmăreşti pentru a fi la curent cu următorul articol în care vom dezbate contraindicaţiile acestui stil alimentar şi vom răspunde la câteva întrebări frecvente. 

Dacă şi tu ai o întrebare, ne-o poţi adresa la: 

Pagina noastra de Facebook

Adresa de mail tratamente.naturiste.office@gmail.com

Citeste si despre

Produsul care ajuta in: digestie lentă, constipație, balonare, flatulență, dureri abdominale, diaree, tulburări de tranzit, eructații

Dă oxigen vieții tale! Vezi beneficiile oxigenării celulare. Click aici!

Green gold immune – produs antitumoral, anticancer si pentru imunitate

Vidatox – extract din venin de scorpion albastru – sansa reala

pentru sanatate – produs anti-cancer

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *