Să ne „exersăm” creierul!

Să ne „exersăm” creierul!

bike-img

Să luăm echipamentul sportiv și să ne punem mușchii și creierul la treabă. Da, ați înțeles corect. Punem și creierul la treabă. Doar 20 de minute de exerciții fizice pot stimula producerea de substanțe chimice esențiale pentru memorie și pentru o bună dispoziție.

În cadrul unor studii recente, cercetătorii de la National Center for Biotechnology Information (SUA) au scanat creierul a aproximativ 40 de voluntari sănătoși și viguroși înainte și după ce aceștia au practicat ciclism intens timp de 20 de minute. Exercițiul fizic a sporit producerea de glutamat și de GABA – doi neurotransmițători vitali ce ajută celulele cerebrale să comunice între ele.

„Efectele au durat circa 30 de minute după sesiunea de exerciții fizice”, a afirmat profesorul universitar Richard Maddock  de la Universitatea Davis din California. Nivelul ambelor substanțe era mai ridicat la începutul studiului în cazul voluntarilor care practicaseră activități sportive în săptămâna precedentă. Aceasta demonstrează că dacă practicăm exerciții fizice cu regularitate, se înregistrează o creștere constantă a acestor neurotransmițători.

Potrivit profesorului Maddock, rezultatele celui de-al doilea studiu indică faptul că nivelul ridicat al acestor neurotransmițători îmbunătățește memoria.  În cazul persoanelor ce suferă de depresie, nivelul glutamatului și al GABA este mai scăzut. Prin urmare, implicarea în exerciții fizice ajută foarte mult în acest sens.

Așadar, să nu mai stăm pe gânduri, și să ne punem mușchii la treabă! Creierul ne va răsplăti cu performanțe congitive mai bune și cu o bună dispoziție de invidiat!

Articol realizat și redactat de Mihaela Balint

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>